Posted by: aminuddin | 13/01/2010

Songkok vs Kopiah

Petang tadi saya sempat bertemu dgn kenalan lama di sebuah media tempatan. Beliau yang bertanggungjawab mengendalikan media berkenaan telah beberapa kali menyiarkan isu kalimah Allah ini dgn memanggil cendiakiawan islam. Kebanyakkan hujjah yg di berikan oleh cendekiawan tersebut lebih ke arah tidak membenarkan penggunaan kalimah Allah utk di gunakan oleh bukan islam.

Tanpa di sangka, suatu petang beliau telah di hubungi oleh seorang YB Kopiah yang memarahi beliau kerana menyiarkan ceramah cendekiawan tersebut.  Katanya ceramah itu melawan keputusan mahkamah. Teman saya ini merasa terkejut kerana tak menyangka seorang YB kopiah boleh memarahi beliau ttg isu ini sedangkan dia seorang “pejuang” islam. Sedangkan tidak ada seorang YB Songkok pun yang menaliponnya dan menghalang ceramah itu di siarkan.

Lalu beliau berkata kepada YB kopiah itu; kalau begini, maknanya jika YB kopiah memerintah nanti maka islam akan jadi lagi teruk kerana langsung media akan di tutup dari memperkatakan kebenaran.

Saya beristighfar mendengar keluhan beliau tersebut dan merasa agak hampa dgn tindakan YB Kopiah. Adakah mereka ini memperjuangkan kebenaran atau gila kuasa? YB Songkok yg selama ini di hina, dalam hal ini nampak lebih memahami akan kebenaran dari YB Kopiah.

Lalu saya berkata kepada beliau, nasib baik ketua YB kopiah ni bersama dgn NGO islam lain, kalau tidak bermakna dalam PRU13 nanti maka akan berakhirlah mimpi YB Kopiah.

Ketua YB Kopiah ini harus segera membetulkan saf dari anasir2 yg tamak kuasa ini.


Responses

  1. Salam Akhi,

    Kenapa pulak YB Kopiah tu nak marah, malah dalam suratkhabar YB Kopiah pun , Pendapat Presiden Parti YB Kopiah dan ulama spt Dr Harun Din pun disiarkan walaupun pendapat kedua-dua mereka berlainan

    Pemimpin Agung Parti Reformasi pun tidak melarang
    ahli parti demo kat masjid utk isu kalimah Allah,cuma tak menggalakkan.

    Siapa agaknya YB Kopiah tu, YB Selangor ke ?

    • Bila tidak ada wehdatul fikrah begitulah jadinya. Pembentukan ahli sama penting dgn kekuasaan. Kalau tidak dia akan bertambah bercelaru nanti bila kekuasaan di miliki.

  2. Salam Akhi,

    Betul tu, macam ana menyokong parti kopiah putih. tetapi utk memantapkan tarbiyah anda jadi ahli JIM.

    Semua NGO islam bagus, ISMA , ABIM dll lagi tetapi
    bergantung pada kesesuaian diri masing-masing.

  3. “ Blog Dengan Nama Islam Menghina Islam”

    Assalamu’alaikum warohmatullahi wabarokaatuhu,
    Ada sebuah blog yang benar-benar tidak pantas untuk dibaca (berisi pelecehan terhadap agama Islam dan Nabi Muhammad shallallaahu ‘alaihi wasallam).Bapak Ibu kaum muslimin wal muslimat yang di rahmati Alloh silahkan buka blog yang menghina ajaran Islam di : Berita Muslim Sahih
    atau:
    http://beritamuslim.wordpress.com
    Banyak artikel yang menghina ajaran Islam dan Nabi Muhammad SAW
    Oleh karena itu, mari kita melaporkannya agar blog itu di tutup dengan cara sebagai berikut : Pertama buka alamat
    http://en.wordpress.com/report-spam/
    Lalu isi data-data yang diperlukan:… Lihat Selengkapnya
    Your Email : email Anda
    http://beritamuslim.wordpress.com
    Why : isi dengan ” BLOG SPAMMING and that blog was insulting religion islam. “[/quote]
    semakin banyak yang melapor semakin cepat blognya ditutup. semoga kita terhindar dari hal2 yang bisa melemahkan iman kita dan semoga kita selalu ada dalam ridha dan lindungan-Nya… Amin
    Syukran. Jazakallah khoiran katsira. Allahu Akbar. dikirim ulang dari grup Kajian Keilmuan bagi Aktivis dakwah Wassalamu’alaikum warohmatullahi wabarokaatuhu  — era muslim

    • Setuju, Jadilah ahli mana2 NGO yg sesuai dgn kehendak diri asalkan berlaku tarbiyah yg berterusan.

  4. salam akhi, maaf mencelah. nak betulkan penulisan enta. perkataan “di” jika untuk kata kerja perlu dirapatkan, contohnya dibuat, digunakan dll.

    adapun “di” untuk tempat perlu dijarakkan. Cth di Kuala LUmpur, di sini, di sana.

    salam dr editor buku 2009.

    • Terima kasih atas teguran tu. Cuba baiki tapi tak jamin sekali sekala tersilap kerana dah terlalu biasa.

  5. Keperluan Segara – Fasa 1: Kelulusan Pelan Bangunan dari MPK
    Januari 15, 2010 pada 10:21 am (Uncategorized) Tags: derma kilat, jariah, zakat
    Assalamualaikum..
    Semoga anda semua mendapat rahmat dari Allah
    Kami memerlukan sumbangan SEGERA sebanyak RM3,600 untuk urusan kelulusan Pelan Bangunan daripada pihak Majlis Perbandaran Klang. Bayaran ini termasuklah untuk kelulusan Hoarding, Lesen Iklan, Papan Tanda dan yuran pemprosesan Pelan.
    Sila hubungi AJK yang terlibat, SMS kan hajat anda dan kami akan menghubungi anda semula untuk urusan selanjutnya.
    Sama-samalah kita bagunkan syiar Islam di tanahair kita ini. Wassalam, sehingga berjumpa lagi. Surau Al-Qayyum.
    Bandar Armada Putra Pulau Indah 42000 Pelabuhan Klang
    Pengerusi En Saifullizan Hj Mohd Isa 012 6874 385
    Setiausaha En Khaszemi Mohd Yakim 019 3376 927
    Bendahari En. Mohd Riza Mohd Yusoff 012 3080 362
    Sila SMS jika panggilan tidak dijawab. Kami akan menghubungi anda kemudian. Terima Kasih.

    Sumber: http://suraualqayyum.wordpress.com/


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: