Posted by: aminuddin | 11/08/2010

Celoteh Daie

Seronok juga terlibat dengan kerja-kerja dakwah ni. Apa tidaknya :-

–          kalau di beri kerja, aku ada pilihan nak terima atau menolaknya. Kalau rasa malas nak buat kerja, aku tolak je.

–          Kalau di beri kerja dan aku terlupa nak buat, senang je, minta maaf. Tak ada orang akan marah.

–          Tak pergi mana-mana program pun, tak ada yang nak muhasabah. Sebab mereka takut aku terus tak datang.

–          Kalau di panggil mesyuarat, emm..tak ada yg nak tegur kalau aku datang lambat. Sebab merekapun macam aku jugak, datang lambat !

–          Kalau ada yang mintak sumbangan kewangan, aku cakap je duit tak cukup. Berapa nak bagipun tak ada sapa yang kisah dan nak pergi cek. Jadi aku boleh bagi ikut suka aku je.

–          Aku rajin ke, aku buat banyak kerja ke, aku sumbang banyak ke, tak ada orang pun akan iktiraf atau ucap terima kasih atau memberi kata-kata perangsang. Mereka semua buat deeeg je.

–          KPI memang dibuat untuk dicapai tapi tak ada sorangpun peduli aku capai atau tak capai. Paling-paling kuat  mereka tanya je, kenapa tak capai? Tidak ada hukuman yg akan di kenakan.


Responses

  1. em..hehe..klu cmtu buat la denda&hukuman..tak kira siapa pun dia, buat apa2 taqsir, mesti kene ‘iqab.
    appn,jzkk atas perkongsian.

  2. Tulisan anta bersifat perkauman, lari dari prinsip asas Islam dan Keadilan. Apakah bangsa lain tak boleh memerintah sekiranya mereka adalah muslim, mukmin yang soleh. Sekiranya sesuatu bangsa yg dikatakan Muslim tidak mahu berpegang kpd Islam sbg asas kehidupan mereka maka layaklah Allah gantikan kaum ini dgn kaum yg lain yg mana ” …Ia kasihkan mereka dan mereka kasihkan Dia; mereka bersifat lemah lembut terhadap org2 beriman dan berlaku tegas terhadap org2 kafir, mereka berjuang bersungguh pada jalan Allah, …” . Sebenarnya, kita belum beri ruang yg cukup utk berdakwah kpd kaum yg selain Melayu so.. jgn hukum bangsa lain tak layak memerintah di Malaysia.

    • Saya rasa saudara tidak mengikuti tulisan2 saya sebelum ini. Secara konsep saya tak pernah tolak bahawa orang bukan melayu boleh menjadi pemimpin jika dia muslim.

      Tetapi realitinya dalam Malaysia, majoriti penduduk adalah Melayu, bukan melayu yg islam (ie Cina) di fahamkan hanya 90,000 saja. Jadi logik akal ialah orang melayu akan terus mendominasi. Itu saja.

      Harap bacalah tulisan2 saya sebelum ini. Ini bukan isu perkauman tetapi utk memastikan islam sentiasa memimpin.


Tinggalkan Jawapan

Kategori

