Posted by: aminuddin | 19/08/2012

Masihkah kita menaruh harapan?

Kenyataan berikut adalah merupakan siri-siri kenyataan oleh pimpinan parti bukan Melayu yang jelas dan terang menghina islam. Saya tidak tahu apa lagi yang harus umat islam berikan keyakinan kepada mereka.

“MCA

Pengerusi MCA Selangor, Datuk Donald Lim berkata jika Selangor dan negeri-negeri lain di negara ini dikuasai atau kekal di bawah pemerintahan BN, ia tidak akan menjadi negara Islam.“MCA akan terus mempertahankan kepentingan orang Cina dan tidak akan membiarkan Selangor menjadi sebuah negara Islam,” kata Pengerusinya, Datuk Donald Lim.

DAP

DAP tetap menentang pelaksanaan hukum hudud di negara ini walaupun mengakui Islam sebagai agama rasmi Malaysia. Pengerusi DAP, Karpal Singh berkata kenyataan itu adalah jelas dan tidak pernah berubah kerana¬†perundangan Islam tidak akan dilaksanakan sama sekali.”

Selagi umat islam tidak bersatu dan meletakkan agama dihadapan maka selagi itu kita akan diperlekehkan. Saya tidak pasti perkataan manakah lagi yang harus digunakan untuk menyedarkan umat islam. Kenyataan-kenyataan ini saya sifatkan sebagai lambang kedayusan bangsa Melayu islam yang sudah hilang kejantanan mereka. Lupakan mesjid, lupakan ceramah-ceramah umum, lupakan program-program dakwah saudara. Jika ini tidak sedikitpun menimbulkan kemarahan saudara apa erti semua aktiviti itu. Kita meraung melihat kesengsaraan Palestin, kita menangis melihat penyiksaan Rohinga, kita simpati mendengar penderitaan rakyat Syria tetapi penghinaan kepada batang hidung sendiri kita tidak terasa apa2.

Saya sangat berharap saudara2 semua tidak melihat ini dari perspektif politik dan cuba menyalahkan orang lain kerana sifat itu adalah sifat orang yang kecewa dan tidak ada perjuangan.


Responses

  1. Saya sarankan setiap MP dari UMNO wajib di tarbiyah dengan ilmu dakwah supaya jiwa mereka kasih kepada agama melebihi dari segala galanya dalam perjuangan menjunjung politik, agama wajib di dahulukan dengan secara konsistan mempertahankan nya.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: