Posted by: aminuddin | 03/04/2017

Pertemuan dgn Tun Fairuz

20170325_140738

Saya tak pernah kenal bekas ketua hakim negara Tun Fairuz apatah lagi bercakap dengan beliau tetapi dalam program baru2 ini saya telah bertemu dengan beliau. Malah isteri beliau juga turut hadir.

Beliau telah bercakap mengenai RUU355 dan Akta 164. Saya terpegun dnegan semangat beliau yang begitu kuat untuk melihat islam diperkasakan dinegara ini. Malah apabila saya bertanya samada beliau sanggup menjadi penasihat kepada ngo2 islam jika kami membawa isu 164 ke mahkamah, beliau dengan tegas menyatakan “saya akan lakukan apa saja demi untuk islam”.

Beliau juga teresak2 apabila mengenagkan jasa guru beliau Prof Ahmad Ibrahim yang menjadi pelupor kepada sistem perundangan islam dinegara ini.

Moga Tun diberikan kesihatan yang baik dan dipanjangkan umur oleh Allah bagi memperjuangkan islam dinegara tercinta ini.


Tinggalkan komen

Kategori